مریم میرزاخانی که بود و برای کشور چه کرد؟
نوشته شده توسط : sajad

دكتر حسين مدرسي طباطبايي، استاد دانشگاه پرينستون می‌گوید: «همسر دكتر ميرزاخاني مدتي پيش از ازدواج به اسلام گرويده بود. در دوره‌اي كه فوق دکترا دانشگاه پرينستون بود، روزي به دفتر من آمد و سؤالاتي در باب اسلام داشت. به روال همه موارد مشابه، دو مجموعه پر حجم از درس‌هاي پيشين خود در عقايد و حقوق اسلام به او دادم و از او خواستم به دقت و منتقدانه بخواند و انتقادات و نظرات خود را از ساده‌ترين تا خشن‌ترين و سهمگين‌ترين، صادقانه با من در ميان بگذارد. چنين كرد و مدتي عصرها ساعت 5/4 كه درسم تمام مي‌شد، به دفتر من مي‌آمد و صحبت مي‌كرديم. از بهترين و مهذب‌ترين دانشمندان جواني بود كه در طول 35 سال خدمت در اين دانشگاه ديده‌ام. عاقبت به قائد توفيق و نورانيت پيامبر اكرم به اسلام تشرف يافت. شهادت اسلام او را خود به خط و امضاي خويش نوشتم. مفتخرم كه زمينه‌ساز ازدواج او با مريم بودم.»
 


دكتر طباطبايي درباره اعتقادات عميق مذهبي پروفسور مریم ميرزاخاني نيز اينگونه توضيح داده است: «مريم به مذهب دلبستگي عميق و حقيقي داشت. او كسي نبود كه كاري بدون رعايت دقيق موازين شرع كند. تنها مسئله پوشش موي سر بود كه بر آن مستمسكي شرعي داشت. شايد من با آن نظر موافق نبودم، اما او با خداي خود و با پيامبر و خاندان گرامي او راهي ديگر داشت. خدايش در سايه رحمت واسعه خود جاي دهاد. مريم به پاكي فرشتگان بود. داغ او بر دلم سنگيني مي‌كند. چه توانم كرد؟»

ویکی زندگی




:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: